Ramadhan mubarak friends!~

Monday 18 July 2011

1 + 1 = 1

Assalamu'alaikum BFFs!
I know, I know, it's been AGES beta tak update or membebel kat sini. Please forgive my lack of discipline & istiqamah *huuu*

Disclaimer: Sorry about the picture, agak gedik di situ. Just in case u girls tak puas tengok gambar my wedding hari tu. hehe.

ALHAMDULILLAH, segala puji hanya bagi Allah SWT yang meminjamkan seorang suami buat saya. Suami yang bukan saja cukup sifat, cukup sihat, malah seorang pemimpin yang sangat reliable & soleh inshaAllah. Tak cukup dgn tu, Allah pinjamkan kpd saya sebuah keluarga baru yg sangat comel! Ibu dan bapa mertua & adik beradik ipar semuanya sgt baik, tak terbalas rasanya kebaikan mereka walaupun saya baruuuu je hadir dlm keluarga ni kurang dari 4 bulan..

Saya juga rasa sangat bersyukur terutamanya kerana dikurniakan abah & emak yang tiada gantinya dlm hidup ni.. tiada kata yg boleh saya gambarkan betapa sayangnya saya pada mereka.. keluarga saya, adik2 yg byk bersengkang mata utk kenduri saya tempoh hari.. tak kurang rasa bersalah sebab menyusahkan mereka.. balasan pun depa tak mintak.. oh betapa tak malunya saya.. Nama2 mereka semua ni adalah nama wajib & automatic akan muncul dlm doa saya setiap hari..

TAPI..

Sayang pada suami tu berbeza.. Rindu kpd seorang suami jgk sgt2 berbeza... Seorang lelaki istimewa yg saya baru tinggal dengannya lebih kurang sebulan, mampu membuat saya serba tak kena kalau saya tak dapat dengar suara dia walaupun sehari. Kalau saya sedih, dengar suara suami je dah boleh gembira. Magic betul...

Currently..

I MISS MY HUBBY VERY VERY VERY BADLY~
it's unbearable..

Honestly, impian setiap hari adalah menanti kepulangan suami ke sisi saya atau saya yang terbang ke sana.. Cuma Allah uji dgn jarak dan masa.. masing-masing punya amanah sendiri.. saya redha dgn jalan yg saya pilih ni.. walaupun byk wang ringgit dihabiskan untuk tiket 'belon'.. tapi pesan suami saya "inshaAllah berkat"..

Aim saya sekarang adalah memburu BARAKAH itu..

Tak mungkin seorang hamba yg usahanya lebih kecil dari H. pylori akan dapat keberkatan tu, kan? Saya kena usaha lebih KUAT dan didik jiwa supaya lebih tabah..

Saya tak nak kecewakan husband saya.. saya taknak suami saya menyesal berkahwin dgn muslimah yg penakut dan lemah..

Till then, I hope my journey to become a strong and supportive wife is smooth and achievable..

p/s.BFFs, nanti nak kahwin, tak payah dok jejauh la kay ;)

Hasbunallah wani'mal wakiyl, Ni'mal maula wani'mannasiir~

3 comments:

Izzati Rosli said...

MasyaAllah. I love this post. Nak kawin jugak lah. ;p

Izzati Rosli said...

leya. this is a simple entry. yet I am easily touched by it. you're strong girl! kita jumpa this week insyaAllah. thankies for the lovely post.

asma' zamanuri said...

awwww,sian hang leyya dok jauh2. wpun ak blm berkahwin tp ak fhm :p (lol) i soo love this post as well, iA berkat! ak doakan ko tabah selalu! ps:nk baby~ :p