Ramadhan mubarak friends!~

Saturday 19 June 2010

Maybe Pasti.

Kuliah ZT hari ni seronok! Pensyarah sangatlah berkobar-kobar. 9 pagi sampai 12 tengah hari bercakap tanpa henti. The best thing was she kept on stimulating our neurons by questioning - keeping us alert at all times. Susah sikit nak tersengguk.

Saya dapat tugasan baru. Kajian tentang strategi pembelajaran. Oh sungguh tak layak untuk saya kot. Tapi menarik untuk digali dikongsi digarap dan diaplikasikan.

Mudah-mudahan team saya dapat buat yang terbaik.

Lepas seronok-seronok, saya bergembira lagi. Driving sampai sesat. Takpe, asalkan sampai pada waktu yang 'acceptable', alhamdulillah :p

Kawan-kawan semua berkejar-kejar ke Masjid al-Azim, Pandan Indah. Forum iluvlislam. 'Aduhai Cinta: Milik Siapakah Ia'.

Saya teringin nak pergi. Tapi ATP (energy) tak cukup. Kena recharge. Lagipun, tajuk dan diskusinya agak berbahaya sekarang.

Mungkin akan datang Allah beri peluang lagi untuk program sebegini. Waktu tu, saya pasti cuba hadirkan diri.

Mungkin ya, mungkin tidak. Mungkin betul, mungkin juga salah. Semuanya tak pasti.

Mungkin saya sering merancang. Macam-macam. Tapi pasti Allah sudah punya percaturan yang lebih baik.

Mungkin sekarang saya selalu terumbang-ambing. Tapi saya pasti akan cuba stabilkan diri.

Mungkin takdir Allah saya akan jatuh. Tapi saya pasti Allah akan tolong.

Kemungkinan boleh diambil sebagai peringatan. Tapi bukan penghambat untuk meneruskan kehidupan.

Aza-aza fighting!!

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.” [Al-Baqarah: 216]



No comments: