Ramadhan mubarak friends!~

Friday 18 June 2010

Wide Wide World.

Astaghfirullah, penatnya...

Seharian di HBUK yang permai. (Dr. Satnam kata, nak bunyi high standard kena gantikan Hospital Bahagia Tanjung Rambutan kepada Hospital Bahagia Ulu Kinta) Esok ada lecture ZT pulak.

Alhamdulillah, penat yang berbayar. Makin lama masa saya makin sempit.

Tapi terasa lapang. Berlapang dada dengan manusia dan ragamnya. Berlapang dada dengan cabaran tanda tarbiyah-Nya. Lapang dari pemikiran yang sempit.

Sungguh lapang dan mendamaikan.

Kadang-kadang dicucuk rasa yang menderitakan jiwa.

Nangis. Dan nangis lagi. Hinggakan seorang adik kecil comel menegur saya di R&R Sungai Buloh "Kakak nangis?"

Tangisan ialah terjemahan makna hati.

Alhamdulillah. Segala puji bagi yang Maha Penyayang. Dia kurniakan keupayaan menangis untuk saya yang lemah. Dia masih benarkan saya terokai jiwa yang serabut.

Serabut yang tidak patut.

Satu yang tak pernah saya lupa, berdoa pada Dia. Ya Allah, peliharalah insan-insan yang kucintai seluruhnya. Permudahkanlah urusan mereka. Bukalah belenggu yang memerangkap mereka.

Saya ingin bertemu mereka di syurga... di suatu singgahsana yang lapang. Kelapangan yang diperoleh dari kesempitan di dunia.

Saya bagaikan ikan bilis dalam lautan luas yang bergelora.

Tapi saya kena kuat. Hidup ni bukan untuk diri sendiri je. Banyak lagi tanggungjawab yang belum tertunai.

Ya Allah, kuatkanlah aku dalam menghadapi dugaanMu... jadikanlah aku di kalangan orang-orang yang dapat melihat kecantikanMu...

Amiin...

2 comments:

asma' zamanuri said...

ngape nangis leyya?ya Allah, lame btol ak x menjenguk blog nih. *guilty* will make a post soon.very soon iA.
tabahkan hati leyya! ;) love ya! xx

anazusaila said...

how soon is very soon? will be waiting, hehe :p thank you asma'! <3