Ramadhan mubarak friends!~

Wednesday 14 April 2010

Ad-Du'a

Assalamu'alaikum & Hello~

"Ya ALLAH ajarkanlah kami bahawa belajar ini bukan untuk sesiapa tapi hanya kerana-Mu. Belajar ini bukan untuk diri, bahkan untuk seluruh umat Rasul-Mu. Belajar ini bukan untuk saat ini bahkan untuk sepanjang zaman-Mu. Ajarkanlah kami apa-apa yang kami tidak tahu tentang ilmu-Mu. Ingatkanlah kami apa-apa yang kami lupa tentang-Mu. Redhailah setiap langkah kami kerana kepada-Mu kami akan kembali"

Attention to Izzati n Asma' n fellow readers.. anda ditugaskan untuk mendoakan saya dan rakan2 dapat jawab exam dengan tenang.. dan LULUS dengan warna terbang2~! Exam ni wajib lulus, kalau tak, tak dapat ijazah yang diidam-idamkan. hehe.. jazakumullahu khairal jaza'~ ^_^

Khidmat Masyarakat (HM): 17 April

Kajian Hubungan Etnik (ZT): 22 April

It's a bit disturbing I know.. struggling with medicine and suddenly this. Sepatutnya subjek ni student UKM ambil masa 1st and 2nd year.. tapi sebab kitorang kat Bandung, so kitorang di-busy-kan dengan benda lain pulak kat sane (read:shopping). Bad bad me. hehe. Anyhow, ILMU walau dari sudut mana sekalipun tetap ilmu.. cahaya yang bisa menerangi. Jadi saya tak nak perlekehkan lagi ilmu2 ni. Allah put me through this, so Insha Allah He'll guide me throughout the way. So please2 doakan okay!

Much Love,
Leya

no. of patients seen: nada.. niente! (sabaq na.. 2 minggu lagi baru habis cuti hihi)
book of the moment: Qur'an Saintifik by Dr. Danial Zainal Abidin

Here's a beautiful video, a du'a recitation by Syeikh Mishaari (my favourite!)





2 comments:

anazusaila said...

xati. strictly manglish :p

Asma' Zamanuri said...

all the best for your exam leyya.! :D
selamat belajar dgn jayanya!